Tohle je na učitelské profesi skvělé. Sedm týdnů volna v kuse. Mám ráda pocit, že na vše je dost času a nikam se nespěchá. A tak to o prázdninách mám. Neplánuju si tam moc akcí, chci mít hromadu volného času. Zároveň jsem přišla na to, že určitý řád v jednotlivých dnech si musím udržet, z úplného rozplynutí do relaxace a nicnedělání mi není po pár dnech psychicky dobře. Například teď, kdy píši tento příspěvek, mé dny probíhají takto: Ranní rutina (cvičení, malý úklid), cca 2 hodiny práce (úklid školních věcí – papírů, složek v počítači, nápady na další školní rok, práce na tomto webu), oběd a po celý zbytek dne vyrážím s dětma někam ven.
Takže ten určitý řád v jednotlivých dnech je pro mě cesta, jak si prázdniny užít naplno s dobrým pocitem na konci. Jaké máte cesty k příjemným prázdninám vy? Můžete napsat do komentáře.
A jak na psychickou pohodu v průběhu školního roku? To je další zajímavé a strašně důležité téma. Ať máme na výuku různé názory, tak v tomto se shodneme jako pedagogové úplně všichni: Naše vniřní rozpoložení ovlivňuje naše žáky a atmosféru ve třídě. K tomu, aby nám bylo dobře na duši, je mnoho cest. Já nyní posdílím aspoň jednu: každý den vyrazit aspoň na půl hodiny ven, ideálně do přírody.
Už víc než rok mi v hlavě leží kartičky pro nás, dospělé. A dnes je konečně s pocitem, že jsou opravdu hotové, promyšlené, posílám do světa. Jsou to takové mikro-nápady k procházkám venku: pomáhají se dostat k sobě, dovnitř, nechat hlavu plnou myšlenek aspoň chvíli odpočinout. Otevřít se léčivé síle přírody a dostat se do ticha v sobě, tam regeneruje naše psychika. Je to takové hraní, jdu se vyvětrat a k tomu si přečtu úkol na dnešní den.
Jestli vás to oslovuje, podívejte se tady.
Přeji vám krásné dny.